Artikel ini menarik! Beritahu teman mu..

03 April 2010

Indonesian Burning Rubish

tulisan dari seorang teman yang peduli lingkungan...
ditulis dalam 2 bahasa; Indonesia dan bahasa Bali.

Bahasa Indonesia

Rasakan Panasnya!!!!

Tidak ada yang lain selain terbakarnya tumpukan sampah yang membuat semua ahll lingkungan dan praktisi kesehatan benar benar marah dan resah. Membakar sampah, walaupun terlihat seperti solusi yang paling mudah, namun sebenarnya adalah yang paling berbahaya. Dibawah ini, beberapa fakta mengerikan tentang bahayanya pembakaran sampah.


Nyepi adalah satu satunya hari dimana semua populasi di Bali bisa bernafas dengan mudah. Kenapa? Karena itulah satu satunya hari dalam satu tahun dimana seharusnya api tidak boleh dinyalakan. Yang artinya, ini adalah satu satunya hari dalam satu tahun dimana tumpukan sampah dengan asap yang mengebul itu tidak menimbulkan bahaya terhadap kesehatan dan lingkungan kita. Walaupun hukum tentang larangan pembakaran sampah telah diedarkan ke seluruh dunia, proses ini di negara yang sedang berkembang, sayang sekali, masih dianggap sebagai cara yang bagus, murah dan mudah, dimana orang masih menganggap membakar sampah rumah tangga adalah cara yang baik. Di negara negara lain di seluruh dunia, membakar sampah adalah tindakan yang melanggar hukum. Sebuah tindakan yang akan mendapatkan ganjaran hukuman penjara…bagaimana dengan negara ini?




Tahukan anda, ambilah sebuah contoh hasil temuan dari Agen Perlindungan Lingkungan Amerika yang menyatakan bahwa, “ asap api terbuka, terutama dari pmbakaran sampah, mengandung substansi penyebab kangker 350 kali lebih besar daripada asap rokok”. Dibawah kondisi itu, partikel partikel racun telah diproduksi dan disebarkan ke atmosphere yang lalu kemudian dihirup secara terus menerus oleh manusia dan binatang dan juga diendapkan kedalam tanah dan tanaman-tanaman, termasuk sumber air minum , tanah persawahan dan ladang- lalu kemudian partikel beracun ini memasuki rantai makanan. 


Apa artinya hal ini di kehidupan nyata? Apakah hal ini mempengaruhi tubuh kita?apakah partikel beracun yang dilepaskan melalui pembakaran sampah dapat benar benar menyebabkan kerusakan pada paru paru, system saraf, ginjal dan liver yang mengancam kehidupan? Racun dari pembakaran sampah dapat menyebabkan penyakit kronis seperti bronchitis, emphysema dan kanker. Pada orang dewasa, akan memerlukan waktu yang lebih lama untuk menunjukan efek bahaya racun ini, anak anak beresiko lebih besar karena ukurang tubuh mereka lebih kecil, yang artinya mereka dapat menyerap racun dengan dosis yang lebih tinggi pada setiap nafas yang mereka hirup. 


Disini kita membicarakan tentang semua pembakaran plastik, kayu, berbagai macam kertas, busa furniture dan lain sebagainya. Pembakaran sampah plastik, terlebih lagi, sangat membahayakan. Dimulai dari bentuk plastik yang paling dasar seperti pembungkus makanan, pembungkus kosmetik dan obat, pada mainan anak anak dan banyak lagi yang bahkan kita tidak sadari. Plastik plastik ini, ketika dibakar dapat membebaskan artikel karbon monoksida, dioksin dan klorin. Semua ini merupakan partikel beracun yang mempunyai potensi tinggi menyebabkan kangker. Polutan yang disebabkan dari pembakaran sampah dapat juga dihubungkan dengan penyakit jantung dan gangguan saluran pernafasan, kerusakan ginjal dan hati, bronchitis, asma, serangan jantung dan juga kerusakan otak. 


Kita yang mengetahui tentang bahaya dari pembakaran sampah, harus mencari jalan terbaik untuk menginformasikan kepada publik, jangan dibiarkan informasi tentang bahaya yang mengancam kesehatan ini mengendap di kegelapan. Jika anda melihat seseorang yang membakar sampah, sampaikan informasi ini. Jangan hanya menggerutu dan berlalu.



Bahasa Bali
Tuah asiki sane ngranayang sami ahli lingkungane nyakitang keneh! Kramane sane nunjel leluu, nak mule cinah care jalan sane paling aluhe, nanging nunjel leluu punike cinah sangat berbahaya!ring bacaane puniki, kajelasang antuk bahaya nunjel lulu punike miwah kal jelasan taler, napi makawinan nunjel lulu nike berbahaya? 

Tuah ring Nyepi kemanten mangkin irage polih udara sehat angge meangkihan ring gumine, napi makawinan kenten?sawireh tuah ring Nyepi kemanten ten wenten pencemaran udara. Napi hubungane? Krane Nyepi tuah asiki dina ring a yusa raga ngemargian amati geni, nenten kadadosan meapi api, nika mearti nenten wenten kramane ring Bli sane nunjel mis tur nenten wenten andus mekebul. Diastun sampun wenten awig awig sane keras mengatur larangan nunjel mis, kari akeh kramane sane melanggar, ten rungu. Men ring Indonesia terutama ring Bali punapi kawentenane?


Yen irage mejalan, sebilang meter, lemah peteng jeg wenten andus nak nunjel lulu dijalane. Minab nike cara paling aluhe mersihan lan ngilangan lulu. Nanging patut kal uningin, leluune ilang nanging partikel berbahaya saking lulu sane metunjel nike masuk ke tubuh iragane! Di tubuh iragane mekumpul nike ngranayang sekancan penyakit berbahaya sekadi, asma, kangker, bronchitis, ginjal, saraf, liver, lan sane tiosan. 


Sampun ke ida dane sareng sami uning antuk kawentenan andus punika cihna polusi udara sane sangat mebahayakan! Andus saking mis sane metunjel nike, 350 kali lipat lebih bahaya dari asap roko! Napi malih ane katunjel nike plastik, cinah bahayane antuk kesehatan sangat besar! Yen plastik nike katunjel, partikel bahaya kalepas ke udara lan tersebar, raris sami jadmane sane meangkihan ring sekitar daerah punika menghirup partikel bahaya punike lewat angkihan irage. Tegarang pikirin, sebilang angkihan irage nyelepan racun ke awak iragane! Rage sane ngeracunin pengawakan irage pedidi, sawireh irage nenten uning, tindakan iragane nunjel lulu nike pelih!tidak sehat! 


Bahaya sane kapolihan antuk nunjel lulu punike, untuk irage sane sampun duwur (diatas 15 tahun), penyakitne mekelo cinah. Sawireh untuk anak alit, 


penyakite langsung krasayang. Sakewanten pengragan anak alite nike cenik, racune aluh pisan tersebar ring pengragan anak alit alit e. 


Diastun sampun wenten awig awig saking pemerintah sane ngelarang nunjel mis, nanging katah karma baline sane uning ring awig awig punika. Minab wenten kramane sampun uning saking awig awige, sakewanten ten rungu “masih sing ade nak ngejuk, sing ade nak rungu!” minab kenten peminehan lebihan kramane. Men binjang yen irage kena kangker sawireh rage mengkihan antuk udara sane tercemar polusi asap, sire ane rungu? Tuah Irage ane bertanggung jawab antuk kesehatan iragane pedewekan! 


Diastun awig awig antuk ten kadadosan nunjel mis taler sampun wenten salembaran sewala patre, nanging ring negare sane berkembang sekadi ring Indonesia ten je sanget nak ngerunguang. Nanging ring negara maju sakadi ring dura negara, yening wenten anak nunjel mis, nika keni awig awig sane serius sane melnggar hukum lan dados dituntut lan masuk bui. Napi mawinan nak nunjel mis dadi masuk bui? Sawireh irage meracuni udara sane kahirup olih anake tiosan, rare, bayi, entik entikan, beburon lan makasami sane idup ring gumine.Patuh teken rage membunuh anake tiosan alon alon. Makasami jadmane sane hidup ring gumine medue hak meangkihan udara bersih, ten tercemar oleh polusi.


Jani tanggug jawab lan kewajiban irage ajak makejang antuk ngejaga kebersihan udara ring sawewengkon palemahan iragane! 


Yening nepuk nak nunjel leluu, sampunang pragat ngeremo!orahin sami kramane, pang sami ajak nawang bahaya nunjel leluu punike, apaang rage seger ajak mekejang!lan gumi Baline setata landuh, sehat, lan alit alit iragane ajak mekejang tumbuh sehat! ten perlu ke dokter!